.

.

czwartek, 30 stycznia 2014

Coś w wolnym czasie...<3



Kiedyś bardzo często odwiedzałam bibliotekę, spotykałam wielu ludzi, małe dzieci, często rozmawiałam z panią bibliotekarką. Niestety przez pewien czas nie chodziłam do biblioteki- sama nie wiem czemu. Poszłam do niej kilka dni  przed rozpoczęciem ferii po szkolną lekturę " Zemsta" A. Fredro. Gdy weszłam zobaczyłam samotną panią bibliotekarkę przy biurku od razu rzucił mi się w oczy jej przesympatyczny uśmiech. Poprosiłam lekturę i poszłam zobaczyć inne ciekawe książki na regałach, było ich bardzo wiele. Jedno mnie przeraziło - były bardzo zakurzone, samotne, postawione na regale jakiś czas temu i nie dotknięte. Jedni czytając teraz ten post mogą zażartować " bo pewnie sprzątaczka ich nie odkurzyła ", ale nie w tym rzecz. To właśnie winą nas, ludzi zarówno młodych jak i dorosłych, kobiet jak i mężczyzn stoją one tam zakurzone. Przeglądałam książki, ale przez ten długi czas nie wszedł nikt do biblioteki. Zdziwiło mnie to. Przecież kiedyś ludzie wchodzili, oddawali książki, brali następne. To nie wina tego, że przed feriami bo przecież komu by się chciało czytać przez ferie?Nie w tym rzecz.  Ludzie po prostu zostawili książki, zapominając o nich. Nie uważam, że wszyscy ale wielu na pewno.
Czym to spowodowane? Na pewno konkurencją książki : telewizją, internetem, radiem.
Bardzo lubię oglądać telewizję, ale uważam że nic nie zastąpi książki. Przeczytałam ostatnio jedną z wypożyczonych książek, po kilku godzinach skończyłam czytać, zamknęłam książkę i spojrzałam na mój pokój, poczułam że to dwa inne światy. Kiedy czytasz zapominasz o problemach, wchodzisz w świat głównych bohaterów i razem z nimi wszystko przeżywasz.
A teraz polecę wam kilka książek, które aktualnie wypożyczyłam z biblioteki :

"Zemsta" pojawiła się na zdjęciu, gdyż jest moją lekturą i musiałam ją przeczytać :)
 " Nie odchodź, Julio" - Ewa Barańska

 Wzruszająca historia o miłości wartej najwyższego poświęcenia, o niezasłużonym cierpieniu i młodym życiu, które trzeba ratować za wszelką cenę...

Julia go urocza inteligentna, ambitna nastolatka z pasją do nauki i o nietypowych zainteresowaniach , żyjąca jednak w cieniu pięknej siostry i grona jej znajomych- lokalnej śmietanki towarzyskiej. W jej życiu nieomal jednocześnie pojawia się miłość i nieuleczalna choroba. Mimo uciążliwości terapii, dziewczyna rozkwita, zdobywając serce Wiktora. Czy wzajemne uczucie zwalczy ból, strach i zwątpienie ? Czy wystarczy do pokonania choroby ? Czy każdy z nas może pomóc losowi w dopisaniu happy endu?....

"Aura"- Alyson Noel

Riley Bloom zostawiła siostrę, Ever, w świecie żywych, a sama przeszła mostem na drugą stronę - Tu, gdzie zawsze jest Teraz, Riley, i jej pies, Maślanka, starają się zadomowić w nowej rzeczywistości. Okazuję się, że życie po śmierci nie ma nic wspólnego z czasem wolnym, Riley ma sporo pracy. Zostaje Łowcą Dusz, a w tajniki tej funkcji wprowadza ją tajemniczy Bodhi. Właśnie z nim Riley wraca na ziemię, by wykonać pierwsze zadanie. Czeka na nich Promienisty Chłopiec, którego już wielu Łowców Dusz próbowało 
przeprowadzić na drugą stronę życia, lecz jak dotąd bezskutecznie. Czy uda się to Riley?


"Telefon do przyjaciela"- Anna Łacina

Jedna nie wyobraża sobie życia bez sportu, świetnie pływa i żegluje, druga woli szachy i komputer. Jedna flirtuje i łamie serca, druga nieśmiało czeka na wielką miłość. Jedna lubi pisać listy, druga wstydzi się swojej dyslekcji.
  Dwie siostry, dwa charaktery...jeden chłopak.
  I nic nie jest takie, jakie wydawało się na początku.

Dlaczego Marzena nie lubi schodów? Komu śnią się syreny i co może się wydarzyć latem na jeziorze?

"Herbata z jaśminem"- Agnieszka Gil

Rodzinie Martyny daleko do ideału. Dziewczyna nie znajduje w niej oparcia i z zazdrością obserwuje nowych sąsiadów, tak radosnych i szczęśliwych. Ona nie może liczyć na zbyt wiele rodzicielskiej miłości, dlatego akceptacji i ciepła szuka w kontaktach z obcymi.
           Jednak nie ufność oraz wrodzony pesymizm utrudniają jej tworzenie bliższych więzi, nawet z ludźmi, na których jej zależy....

Czy komuś wreszcie uda się dotrzeć do serca dziewczyny i nauczyć ją optymizmu? A może nawet ofiarować miłość i zapewnić poczucie bezpieczeństwa, o których tak marzy?
  







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz